måndag 14 december 2009

Decembertrött


Trötthet är ett monster som äter upp förståndet innifrån kroppens alla vrår.

Har hört det sägas att man inte kan sova i förebyggande syfte. Men man kan helt klart sova ikapp. Vilket jag inte lyckats åstakomma ännu.

Nu börjar skolan gå inför landning och jag har fått en och en annan förmiddag ledig. Så jag har sovit på natten och sovit på dagen men är fortfarande helt slut...
I början går det bra att bita ihop, efter en stund blir man seg och lite vimsig men efter ännu ett tag så blir man alldeles uppgiven och förtvivlan ligger och lurpassar i alla hörn redo att kasta sig över den trötte stackaren om denne möter minsta lilla motgång.

Nej nu får det ta och bli lite ledigt så både kropp och hjärna får vila lite. Att plugga är jobbigt för hjärnan går varm dygnet runt. Min lilla stackare till hjärna är alldeles överhettad, om den vore en dator skulle det blinka "ERROR" med stora röda bokstäver.

Dessutom så vill jag ju ha lite ork tillbaka till allt roligt som jag vill göra... ;-)


Därför säger jag god natt till er nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar